פינוי עמונה • השר אריאל: "הכיוון של היועץ המשפטי – חיובי"

"המציאות הפוליטית - מדינית שראש הממשלה מנחה - זה ללכת על הבחינה שזזים באותו מתחם, נכון שצריך לעקור ואני נגד עקירה"
דוד לזר No Comments on פינוי עמונה • השר אריאל: "הכיוון של היועץ המשפטי – חיובי"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כינס אמש דיון מיוחד על דרכים לפתרון בעיית מעמדו המשפטי של הישוב עמונה • השר אריאל ב'קול חי': "בוודאי שהיינו מעדיפים את חוק ההסדרה, אבל כרגע זה החוק שנראה הכי מציאותי"

פינוי עמונה • אילוסטרציה - למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Pierre Terdjamn/Flash90.
"המציאות הפוליטית - מדינית שראש הממשלה מנחה - זה ללכת על הבחינה שזזים באותו מתחם, נכון שצריך לעקור ואני נגד עקירה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כינס אמש (ראשון) דיון מיוחד בלשכתו על דרכים לפתרון בעיית מעמדו המשפטי של הישוב עמונה בבנימין, הנמצא בסכנת פינוי על פי החלטת בג"צ. בתום הדיון הוחלט להמליץ על פינוי הישוב ולהקימו מחדש על קרקעות סמוכות המוגדרות כיום כ-'נכסי נפקדים'.

שר החקלאות אורי אריאל התייחס הבוקר לפתרון בעמונה ואמר לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "הכיוון הוא חיובי, על זה דובר, ייבדק העניין של אדמות הנפקדים, וזה מה שהולכים לעשות כעת", אריאל הבהיר כי "בוודאי שהיינו מעדיפים את חוק ההסדרה, אבל כרגע זה החוק שנראה הכי מציאותי".

על התנגדות התושבים אמר כי "התושבים צודקים, ראוי לא לפנות, אנחנו נמצאים ערב תשעה באב שצריך להרבות באהבת חינם. צריך לזכור מה שהיה לנו לפני 10 שנים בפינוי גוש קטיף".

לדברי השר אריאל, "המציאות הפוליטית – מדינית שראש הממשלה מנחה – זה ללכת על הבחינה שזזים באותו מתחם, נכון שצריך לעקור ואני נגד עקירה".

ראשי המאבק למניעת פינוי הישוב הודיעו בתגובה לדיון בעניינם כי "אנו מכבדים את היועמ"ש, עם זאת האחריות הבלעדית על הסדרת עמונה מוטלת על הדרג המדיני ולא על פקידים בכירים ומוערכים ככל שיהיו".

לדבריהם, "הסדרת היישוב נמצאת בידיים של ראש הממשלה, שרת המשפטים ושר הביטחון ואנו מצפים מהם להביא לפתרון שימנע פינוי כפוי והרס של יישוב יהודי בארץ ישראל".



0 תגובות